al-fatihah

selamat petang semua.. da lama aku xupdate at blog aku nyh..
da nek berabuk dah .. huh.. bukan sengaja 
nk tinggalkan blog nyh, keadaan yg xmeizinkan la..
arini aku nk bgthu kowunk semua yg bulan nyh aku telah k'hilgn
seorg pakcik yg aku syg..
urhm.. pada 1hb 7 aku dgn family balik kg tuk 
jenguk pakcik ak yg tgh sakit..
pagi 2 kitaowg semua gerak la lek kg.. balek 3   ..
sampi kg keadaan pakcik aku xbegitu teruk..
ptg 2 nk bawak pakcik aku pg berubat..
mcm2 dugaan melanda..
urhm.. hrapan supaya pakcik aku sembuh ..
takdir di tgn tuhan.. kitaowg hanya mampu berdoa saja..
mlm 2 keadaan nampak mcm ok..
keesokan nye.. lepas dimandikan pagi 2..
aku adek bdek n makcik pakcik aku duk berbual
dgn pakcik aku..
pakcik aku da xboleh nk jalan.. badan die da xde dagg..
tggl tulg saja.. kecing berak pown disitu..
cakap pown xberapa nk faham..
tghari 2 bg pakcik aku makan,, tgh2 bagi makan..
pakcik aku dah lain..tbe2 dia mintak budak2 bace kan yassin
untk die..semua yg ade dekat situ cepat2 g amek air semyg dan
bacakan die yassin..
keadaan semakin kelam kabut bila pakcik aku kelihatan suda nazak..
masing2 da sebak.. aku jgn ckp la..
da melalak saja..
masing2 sibuk call sedara mara yg laen..
aku tetap disisi pakcik aku sambil bacakan yassin..
ramai sedara mara yg datang, pakcik aku cm mencarik 
sesuatu.. myb die carik anak2 die,,
pakcik aku da bercerai.. ank2 die duk dgn bekas isteri die,.
pakcik aku sakit nenek aku yg jaga..
pakcik ak semakin stabil,tbe2 pakcik2 aku yg laen buat kptsan
nk bawak g hospital, bila semua da setuju ,,
dyowg pon call ambulans .. bape minit kmdian sampaila ambulans..
bawak pakcik aku g hospital pontian..
dekat hospital 2 pakcik aku jmpe ank2 die.. cucu die.. dan bekas
isteri die.. pakcik aku kelihatan gembira..
mgkin pakcik aku rindukan mereka semua kan
doktor sah kan pakcik aku da nazak, tapi umo masih muda,
doktor cdgkan bawak hospital jhr..
sebab dekat sana ade doktr pakar.. tapi harapan tuk hidup
pown 5% saja..
ade yg setuju nk bawak g jhr, ade yg xde.. 
pakcik aku yg sakit 2 pown xnk g sepital johor...
keputusan telah ditetapkan tuk 
bawak pakcik aku balik rumah..
dlam pukul 8 lebih ambulan pown sampai anta pakcik aku,
keadaan kembali sedih bile tgk pakcik aku terlantar..
kali nyh die xmencarik2 lagi..
mungkin die da jmpe sape yg die nk jmpe kowt..
kitaowg ramai2 bacakan die yassin..
dan mengajar die mengucap..
dalam sedar xsedar.. sedang khusyuk semua berbual,,
pakcik aku tgh tdo..
pakngah aku kesat air mata pakcik aku yg mengalir..
tbe2 die menjerit.. cakap pakcik aku da xde..
cepat2 ngaja pakcik aku mengucap....tyme 2 pakcik aku
masih ade nyawa lagi sikit..
lepas ajar ngucap.. pakcik aku telah meninggalkan kami semua .
akk sedara aku yg nurse p check tuk confemkan..
mmg confem pakcik aku dah xde..
lebih kurg pukul 12.40 pg bertarikh 03.07.12..
tuhan jew yg tahu betapa sedihnye semua bila pakcik aku telah
meninggalkan dunia nyh..
terlalu cepat die meninggalkan kami semua.. urhmm.. ajal maut
ditgn tuhan kan.. dp die menanggung seksa didunia ..
biarlah die bhgea disana..
tapi.. sangat kejam org yg dengki pakcik aku 2..
tuhan maha kaya 
macamana manusia bertopengkan iblis 2 buat pakcik aku
terseksa mcm 2.. lagi seksa die nanti .. lagi teruk tuhan akan bagi
pada iblis 2.. 
raya & puasa nyh tanpa sorg ahli keluarga.. terasa kehilgn sgt..
pakndak.. smoga bhgea la dialam sana ye..
kami semua tetap mendoakan pakndak berada di kalangan yg beriman..
kami semua sayangkan pakndak..
wlpn pakndak da xde depan mata kitaowg semua..
tapi pakndak masih ade dalam kitaowg.. kitaowg
tahu pakndak sentiasa memrhatikan kami semua dari atas..
kami semua akan sntse merindui pakndak..

yg ensem nyh larh arwak pakcik aku.. syg die taw

nyh mase raya tahun lepas.. nyh gambar terakhir kita bersama
kan pakndak.. pasnyh xkan dapat lagi..

pada sape2 yg terbace entry aku nyh, sedekahkan lah
al-fatihah untuk arwah pakcik aku..
mohd yusuf bin mohamed
16.06.1960-03.07.2012..
al-fatihah .. 2 saja yg mampu kami semua 
buat tuk pakndak disana..




5 comments:

Unknown said...

al-fatihah
http://hunyieda.blogspot.com/2012/06/awesome-giveaway-by-us.html mari join sini dearr..banyak hadiah menarikk

*myra said...

thanks cynta :)

Nur Nainis said...

Al-Fatihah..Semoga arwah di tempatkan dikalangan orang yang beriman. Sedih, teringat dekat arwah ayah.
Saya dah buatkan tutorial yang awak minta itu, cubalah ye. Kalau ada masalah bagitahu saya ye.

http://flowerbucket92.blogspot.com/2012/07/tutorial-scrollbar-and-blockquote.html

*myra said...

thanks alot aini :)

Admin said...

al fatihah .. semoga ditempatkan dengan orang2 yang beriman keyhh .. aminn .. ehh jom join giveaway ni. Serius sangat-sangat mudahh sekali! jom ramai-ramai memeriahkan giveaway ni. :D

Giveaway : JomSinggah Blog Broblogger.net!

Eryqazz vs Denaihati

Pink Paw Print